• O sesiunea de informare si instruire pe tema obiectificarii femeii va fi organizata saptamana viitoare la Ramnicu Valcea
  • Obiectificarea este o forma a discriminarii de gen, care presupune folosirea corpului femeii cu scopul de a vinde produse si servicii
  • Evenimentul este organizat in cadrul proiectului de promovare a sanselor egale pe piata muncii – “Scoala de antreprenoriat pentru femei cu initiative responsabile” (S.A.F.I.R.) SV Oltenia

Ramnicu Valcea, 30 ianuarie 2015 – Marti, 3 februarie 2015, incepand cu ora 10.00, Asociatia React organizeaza, la Grand Hotel Sofianu din Ramnicu Valcea, o sesiune de instruire pentru promovarea egalitatii de sanse intre femei si barbati, pe piata muncii si in viata de zi cu zi. Evenimentul cu tema “Obiectificarea femeii – cauze si consecinte la nivel social” se adreseaza, deopotriva, reprezentantilor societatii civile (organizatii neguvernamentale, asociatii profesionale si institutii culturale, patronate, sindicate etc.) si ai mass-media, in calitate de formatori de opinie si generatori ai schimbarii.

Obiectificarea este o forma de discriminare pe baza criteriului de sex, cu consecinte importante, si deseori slab constientizate, nu numai la nivel personal, ci si la nivel colectiv si in procesul de formare a noilor generatii. Aceasta presupune folosirea corpului, sau a unor parti din corpul femeii, cu scopul de a vinde sau a promova idei si produse, ignorand femeia ca persoana si drepturile acesteia. Identitatea femeii se confunda cu identitatea corporala, iar perfectiunea creata, intretinuta si perpetuata de media impune niste modele de succes cel putin indoielnice. Astfel iau nastere atitudinile discriminatoare, stereotipurile si prejudecatile, care impiedica femeia sa se exprime, personal si profesional, in conformitate cu potentialul ei. Un exemplu al neincrederii in capacitatile femeii este faptul ca 54% dintre romanii care au participat la cercetarea “Perceptii si atitudini privind discriminarea in Romania”, publicata de Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii in anul 2013, declarau ca nu ar vota o femeie pentru functia de presedinte al tarii ci ar prefera, mai degraba, un barbat trecut de 50 de ani (64% dintre respondenti).

Obiectificarea femeii apare cu o frecventa foarte ridicata in productii cinematografice sau publicitare, videoclipuri muzicale, reviste sau situatii cotidiene, discutii si glume pe site-uri de socializare. Cine este, insa, responsabil pentru transformarea femeii in marfa: barbatul, sau chiar femeia? Este o atitudine conditionata social sau modelata prin educatie? Cererea pentru anumite produse care obiectifica femeia a condus la generalizarea ei, sau faptul ca exista oferte si “beneficii” intretine o astfel de atitudine? Acestea sunt numai cateva dintre subiectele care vor fi abordate in cadrul sesiunii de instruire de marti.

Evenimentul face parte dintr-o serie de sase sesiuni de promovare a egalitatii de sanse si de gen la nivelul societatii civile, organizate in cadrul proiectului “Sansa unei vieti mai bune pentru femeile din Sud Vest Oltenia”. Acest proiect este implementat si comunicat sub denumirea “Scoala de antreprenoriat pentru femei cu initiative responsabile” (S.A.F.I.R.) SV Oltenia si este cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Investeste in Oameni!

Pentru paticipare la eveniment si informatii suplimentare despre proiect, va rugam sa o contactati pe Ruxandra Palade, Expert comunicare – Asociatia React, telefon 0732.714.849, e-mail ruxandra.palade@asociatiareact.ro.